30 Haziran 2013 Pazar

Öyle bir pazar....

Sabah  uzaktan camiden gelen sela sesiyle uyandım. Rahmet dileyip biri daha gitti derken kalktım. Ben uyandığımda önce balkona çıkar etrafa şöyle bir bakınırım sokağa baktığımda sokağın sonunda bir kalabalık, hımm ölen bizim mahalleden biri galiba diye düşünürken güm,güm bir davul sesi ortalıkta yankılandı meğerse gelin alma yapılıyormuş. Neyse davul zurna korna sesi derken içeri girdim ve arkasından acı bir ambulans sesi mahalleyi inletti aman Allah 'ım ne biçim bir güne başladım dedim. Hayat hepimize farklı yaklaşmıştı her zaman olduğu gibi bugünde, birimiz ağlıyor birimiz gülüyor, birimiz yaşama tutunmaya çalışıyordu diye düşündüm.

Kahvaltıda ekmeğimi kendim yapmak istedim daha önce kullandığım ayçekirdeklerinin yarısı duruyordu onunla ekmek yaptım. Hamuru bildiğiniz gibi un, biraz yoğurt, biraz sıvıyağ, maya ve tuz.
Hamur 1 saat mayalandıktan sonra çiçek şekli verilip fırında 170 derecede pişirilirdi.


16 yorum:

  1. Bende aynı şekilde sela sesiyle uyandım,cami tam karşımızda olduğu için ses daha da yoğun etkiliyor,
    rabbim amansız dert vermesin,rahmet yağsın ölülerimize inş.

    papatya ekmeğinden kopardım bir yaprak haberin olsun,ellerine sağlık,

    keyifli pazarlar,

    şeri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şericim yoksa aynı selayımı ? duyduk Belki de yakınız birbirimize...

      Papatyanın hepsini alabilirsin canım :)

      Sil
  2. ne de lezzetli gözüktü o öyle :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifi uyduruk ama lezzetliydi gerçekten nesrincim :)

      Sil
  3. Başak bizim pazar da çok hareketli geçti, sabah kalk kahvaltı zeytinli ekmek, simit, peynir vesaire sonra giyin Beykentten Taksimde bir kliseye arkadaşımızın çocuğunun vaftiz törenine, sonra bir de baktım Taksim tıklım tıklım insan LGTB eylemi var :) dönüş de cabası bu arada Nişantaşında kayın valideme de uğradık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı hareketli geçmiş pazarınız gerçekten :) Teo dayandı mı? bu tempoya yoksa ona eğlence gibi geldi. Vaftiz töreni yazısını bekliyorum :)

      Sil
  4. Sadece bir sabah saatinde neler oluyor dimi Başak? hayat böyle bir şey işte.
    Ekmeğin çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Aslıcım hayat her zaman iyi kötü süprizlerle dolu... Sağol canım :)

      Sil
  5. Eee hayat herkese farklı yüzünü gösteriyor. Kimi en mutlu günündeyken kimi ahirete göçüyor.

    Ekmeğe gelirsek... Çiçek ekmeğin yapraklarıyla seviyor-sevmiyor yapmak istiyorum. Ama yaprakları yiyerek yapacağım bunu Başakçım. Çok hoş görünüyor. Ellerine sağlık arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ayucum hepimize farklı geliyor. Bazen güneş gibi doğuyor, bazen buz gibi dondurucu... Hayatımız İyi, güzel,, süprizlerle hep güneşli geçsin.

      Yaprakları seviyor,sevmiyor diye yap bakalım falında ne çıkacak. Her şey gönlünce olsun :)

      Sil
  6. HAYAT TAMDA BU İŞDE
    BİRİ ÖLÜR,BİRİDOĞAR,BİRİ EVLENİZ
    EKMEKSE MÜKEMMEL GÖZÜKÜYOR
    ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  7. Evet aynen öyle...,

    Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. canım benim bazen ne oluyor dedirtir yaşananlar mmmmm ekmek harika olmuş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neler neler dedirtmiyor ki ....Senin yaptıklarının yanında eh işte :))

      Sil
  9. Ah çok güzelll bunu ben de deneyeyim tarif nerde ama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Net bir tarif yok canım her şeyi göz kararı koydum.

      İstersen tahmini bir tarif vereyim sana. 1 çay bardağı kadar sıvı yağ, küçük bir kase yoğurt, yarım paket küçük kuru mayayıda bir su bardağı ılık suda karıştır erisin, biraz tuz ve ayçekirdeklerinide katıp hamuru yoğur ve 1 saat kadar hamur mayalansın. Şekillendirip üzerine yağ ile inceltilmiş yoğurt veya yumurta sarısı sürüp fırında 170 derecede pişirebilirsin.

      İnşallah göz kararı bu tarifim tutar. Kolay gelsin :)

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)