16 Ocak 2013 Çarşamba

Orkide....


Bir kaç gündür evde olup  kimselere yaşadığımız durumları söylemediğimiz için az ziyaretçilerimizle günleri  dinlenerek geçirmeye çalıştım. Hatta her uğradığında beni evde bulamayan komşum hemen geçmiş olana gideyim sonra bu gezgiç kadını evde bulamam diyerek gülerek geldi. Ameliyat olmasan evde oturacağın yok dedi :)) Dün akşam kesin pataloji raporumu da doktora gösterdik. Çok şükür sonuç iyi her şey yolunda, rutin hormon tahlilleri için 3 ay sonra görüşmek üzere vedalaştık. Sonra bu aldığımız gazla eve gitmek istemedik, bir tatlıyla kutlayalım dedik. O da kesmedi eve dönmek istemedik ve soluğu bir avmde aldık. Çiçekleri görünce dayanamadık . Hadi hasta çiçeksiz olmaz dedik kendi çiçeğimizi kendimiz aldık. Orkide bakımı nasıl bilmiyorum netten araştıracağım, saksısı da değişecek.  Bir de havlu hastasıyım ya üzerindeki nakış beni cezbetti dayanamayıp aldım. Bir kaç ay önce tv de bu kitabın yazarı Aykut Oğut çıkmıştı konuşmaları çok hoşuma gitmişti kitabını merak etmiştim. Kitabı şu an okuma aşamasındayım çok hoşuma gitti güzel bir kitap.





Bir de kitaptan bir cümle;

Tıp ile ilgili kitap okumak sizi doktor yapmaz.
Kanunlarla ilgili kitap okumak sizi avukat yapmaz.
Yemek kitabı okumak sizi aşçı yapmaz.
Kişisel gelişim kitabı okumak sizin hayatınızı değiştirmez.

Sadece KENDİ  değişiminiz sırasında yanınıza yol arkadaşı olur.

28 yorum:

  1. çok geçmiş olsun,
    eve dönmene hastalık günlerini az da olsa üzerinden atıp keyif yapmana çok sevindim,
    misler gibi kokuyordur şimdi evin,
    havluya bayıldım,

    güzel günlerde kullan,

    sevgilerimle,şeri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şericim teşekkür ederim. Benden de sevgiler..

      Sil
  2. Başak iyi olmana eve gelmene çok sevindim. Tekrar çok çok geçmiş olsun.
    Orkide bende severim ve evde iki tane var. Bakımı çok kolay, pencere önü istiyor ve haftada bir kez su verdinmi tamamdır :)
    Havlu çok güzelmiş güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım insanın evi gibi yok. İlk defa aldım orkideyi bakımı kolay olacak demek ki. Teşekkürler canım :)

      Sil
  3. MERHABA BAŞAK ABLACIM SONUÇLARININ İYİ ÇIKMASINA ÇOK SEVİNDİM TEKRARDAN ÇOK GEÇMİŞ OLSUN . YENİ ALDIKLARINDAÇOK GÜZELMİŞ İYİ GÜNLERDE KULLAN ;)
    KİTAPTAKİ SÖZDE MUHTEŞEMİŞ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nesrincim bizde çok sevindik sağol canım. Kitapta çok farklı güzel sözler var :)

      Sil
  4. orkide ne hoş:) iyi olmanıza sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orkideleri seviyorum ama benim evde çiçekler çok uzun ömürlü olmayınca hevesim kırılıyordu. Teşekkürler canım:)

      Sil
  5. tekrar geçmiş olsun..sağlıklı günler
    dilerim. çiçekle ve küçük hediyelerle
    kendini şımartacaksın tabi ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol buketcim bende biraz kendimi şımartım işte:)

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Sonucun güzel olmasına çok sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mihribancım teşekkürler. Bizde çok sevindik:)

      Sil
  7. Tekrar geçmiş olsun Başakçım, patoloji sonuçlarına çok sevindim gerçekten.

    Bizim evde yıllardır orkide bulunur. Birkaç şey önerebilirim.

    Birincisi kesinlikle doğrudan güneş görmeyecek ama aydınlık bir ortam olacak. Isı önemli. Sıcak seven bir bitki. Çok sulamayacaksın. Su pek sevmiyor. Saksının altına koyduğun kasede su birikmemeli. Saksı mutlaka şeffaf olmalı. O kök gibi kısımlar ışık görmeli. Bazı yerlerde porselen görünümlü olup ışık geçiren özel orkide saksıları var.

    Amma konuştum yaaa susayım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Depresifim bu doktorlar bazen insanı korkutuyor. Nodulümün biri çok sert olunca ister istemez doktoru ürküttü ama bizim genetik yapımız iyidir dedim :)

      Orkidemiz bakalım bizimle ne kadar kalacak. Saksısının şeffaf olacağını bilmiyordum yeniden bir avm yolu göründü hiç de sevmem ya:))

      Sil
  8. Geçmiş olsun,ara ara blogunuzu dolaşıyorum,..
    zamanında 17 orkidesi olmuş biri olaak biraz bilgi vereyim yardımı olursa...saksısını bence şu an değişmeyin.Mutlaka bol ışıklı bir yerde,yazları da güneşin direk ışığından koruyarak ve özellikle ceryan yapan yerden korumalısınız.haftada ya da ben 15 te bir alt tabağına eklediğim su yeterli oluyor.çiçekler döküldükten sonra ,ona ilgiyi sevgiyi ihmal etmezseniz üç beş ay sonra size yeni bir dal çıkarıp,yeniden çiçeğini sunacaktır.biraz gevezeyim biliyorum ...ama şimdi bu güzelliğe bakmayı bilmiyorum dediniz ya kendimi sorumlu hissettim...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiyem her zaman beklerim canım. Ne güzel 17 orkideyi bir arada görmek. Şimdi iyide yazın çok sıcak oluyor ve klimalı ortamda nasıl koruyacağım orasını düşündürüyor. aaa gevezemi olur güzel bilgileriniz için teşekkür ederim. Benden de sevgiler :)

      Sil
  9. İyi olmanıza sevindim tekrar geçmiş olsun.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Uzamanlar der ki; "Evinizden moral çiçeğini eksik etmeyin." Ne güzel bir çiçek almışsınız siz de :)
    Raporlarının iyi çıkmasına sevindim, tekrar geçmişler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş kızım uzmanlar haklılar galiba. Güzel çiçeğine baktıkça daha çok sevdim:) Teşekkürler canım:)

      Sil
  11. Aykut Oğutun bu kitabını ben de merak ediyorum. Havluyu çok beğendim. Tekrar geçmiş olsun. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esincim severek okuyorum. Esprili anlatımıyla belki sende seversin. Teşekkürler canım benden de sevgiler :)

      Sil
  12. CANIM YA GEÇMİŞ GİTMİŞ OLSUN:)
    YARADANIM KORUSUN HEPİMİZİ:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Ayşecim hepimize Allah sağlık versin.Teşekkürler canım :)

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun,en kısa zamanda toparlanırsın inşallah.Bir sonraki yazında da gördüm zaten, pazarlara bile çıkılmış :)Pozitif insanların hastalıkları atlatması çok daha hızlı oluyor.Sağlıkla kal.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hümeyracım artık anı yaşayıp geçiyorum :)Bende de sevgiler.

      Sil
  14. Geçmiş olsun kitaptaki yazı ne kadar doğru ne kadar güzel.Bendede var bu kitap okumadım okumam lazım.Orkidede harika görübüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. Kitap çok güzel fazla bekletmeden okumanızı öneririm. sevgiler...

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)