13 Mayıs 2013 Pazartesi

Ayçekirdekli çörek

Bugün güneşli bir sabaha uyandım ama öğlen üzeri kara bulutlar gökyüzünde gezinmeye başladı. Dün avm de gezinirken bir bluz görmüştüm. onu beyaz pantolonla hayalini kurmuştum ama bedenim olmayınca alamadım görevli başka bir avm şubesinde olduğunu söyledi.  Öğlen üzeri araba ile oğlumla giderken yağmur hızlandı sanki evde hiç kıyafetim yokmuş da acilen almak gerekiyormuş gibi. bu huyuma bazen kızıyorum ama çok beğendiğim şeyi de almak istiyorum. fakat gittiğimizde orada da yoktu, neyse kös kös eve döndük, vazgeçtim. Yağmur daha da hızlandı  eve attık kendimizi. hiç belli olmaz birazdan güneş çıkabilir burası Antalya, havamız her an şekil değiştirebiliyor.


Bu elbiseyi de çok beğendim ama şu an onu giyecek  zaman, mekan yok...


Neyse mutfağa girdim neler yapsam diye. kuskus sever misiniz bilmem ama ben çok severim.  biraz değişik pişirmek istedim. ne yapabilirim derken tencereye biraz sıvı yağ ve salçayı koyup içine bir kabak, bir diş sarımsak rendeledim. biraz piştikten sonra kuskusu döküp şöyle bir çevirip çok az da tereyağ  üzerini kapatacak kadar su ve tuzunu koyup pilav pişirir gibi pişirdim. Bu aralar brokoliye de takmış durumdayım. brokoli kürü uyguluyorum ara öğün olarak brokoliyi haşlayıp bir su bardağı suyunu içiyorum. haşlanmışlarını da yemeklerin yanına ilave ediyorum.


Sonra başka neler yapsam diye baktım. Soyulmuş ayçekirdekleri almıştım dolapta bekliyordu. Hemen bir su bardağı süt, bir su bardağı sıvı yağ, bir yumurta ile mayalı bir hamur yoğurup yarım saat beklettikten sonra şekillendirip pekmezli suya batırıp tepsiye sıraladım ve üzerine ay çekirdekleri ile süsleyip fırına verdim dışarıdan gelen toprak kokusuyla karışan mutfağımız çörek kokusuyla da daha da güzel oldu. 


Şimdi ayaklarımızı uzatıp biraz kitap okuma zamanı, sonrasında çay ile çörekleri test etmeli.... 

10 yorum:

  1. Bende sen gibiyim bir şey istiyorsam acele hareket ediyorum ve hemen olsun istiyorum :)
    Brokoli annem çok yiyor salata olarak hazırlıyoruz ona ama haşladığımız suyu döküyorduk biz. Aslında içmek iyi fikir, yanılmıyorsam antioksidan bir özelliği var brokolinin.
    İşte en sevdiğim görüntü, çörek :) gerçekten nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım aslında buharda haşlıyordum. suyunu içmek için 2 su bardağı suda haşlayıp suyunu kürüm de kullanıyorum. sakın suyunu atmayın, yemeklerden yarım saat önce seven biri içsin kokusu biraz ağır ya, bazıları sevmiyor. Çorbasını da arada yaparım. Bir çok hastalığa iyi geldiği söyleniyor. sevgiler..

      Sil
  2. Hava oradada kotu anlasilan:( elbise cok hosmus ama dediginiz gibi mekan ve hava olsa..ama yinede almak lazim gibi gibi..sevdim..Kuskus hic pisirmedim aslinda sizin tarifdegisik ve cok lezzetli oldugundan da eminim yapmam lazim. Ay cekirdekli mayali coreklerde cok guzel olmuslar..resimden bile gel beni ye diyor..Ellerinize saglik, afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostbahçem burada dört mevsim yaşıyoruz bu aralar..Dinlendikten sonra hava aştı akşam yürüyüşümü bile yaptım döndüm... Elbise de çok hoşuma gitti ama abiye olduğu için bu aralar düğün dernek yok aldığımda dolabı bekleyecek :( kuskus da, çörek de güzel olmuştu denediğinde seveceğini umarım.

      Sil
  3. Başakçım ben de genelde almak istediğim şeyi alana kadar rahat edemem. İlle onu almalıyım yani :)

    Kuskus severim ama nedense bizim evde çok seyrek yapılır. Çörek enfes görünüyor. Muhteşem çarşamba için bu tarifi mi yapsam yoksa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayucum ama bu huyuma bazen sinir oluyorum, Gözüm kararıyor yağmur yaş dinlemiyorum bak sana :)

      Ben çok severim ama ara sıra yapıyorum. Yaptığımı da kendim yiyorum. Muhteşem için deneyebilirsin, İstersen ayçekirdeğini hamuruna da koy öyle daha güzel olacak gibi..Yapımı basit çok uğraştırmıyor..

      Sil
  4. listeden sildim, yeniden ekledim... problem çözülmüştür dilerim...

    kuskusa bayılırım ama makarnagiller bizim evde çok nadir yapılıyor... yine de bi ara yapayım bunu ben... canım çekti doğrusu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İİnşallah düzelmiştir ruşencim :)

      İçinde sebze olunca rahatlıkla yapabilirsin. Yanında da bir bardak ayran, diyet yemeği gibi oldu.

      Sil
  5. Antalya'nın havasına artık hiç güvenmeyeceğim, bana oyun oynadı:)
    Çöreklerde de gözüm kaldı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havamızı hiç savunamayacağım sağı, solu hiç belli değil. kışımız ve baharımız aynı tempoda geçtiği için..Bugün çok güzel güneşli ama akşama ne olur kestiremiyorum.

      Keşke yakın olsaydık da ikram edebilseydim Nur hanımcım:)

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)