14 Mayıs 2011 Cumartesi

Patatesli Hingel

Bu günde kendimize ziyafet çekelim dedim, patatesli hinge yapmaya karar verdim. Hingel Star tv 'de Soframız programında izleyince aklıma geldi. Çocukluğumuzda annemde yapardı, biz okuldan gelince sıcak ve mis gibi tereyağ kokusu sarardı evi. Ama o yağların lezzeti nerdeeee.... 

Detaylı tarif için şuraya tıklayabilirsiniz.


Hamurumuzu açalim.



Büyük kareler keselim.






Patatesleri haşlayıp ezip,biraz tuz,nane,karabiber koyalım. ve mantı yapar gibi patatesleri karelerin arasına koyup kapatalım.



Bir yandan da suyumuzu kaynatalım ve kaynayan suyun içine hamurlarımızı atalım.


pişenler su yüzüne çıkınca bir tabağa alınır. bu arada tereyağ eritilir. biraz kırmızı biber atılır ve pişen hingellerin üzerine tereyağ gezdirilir.



Yemeye hazır. Afiyet olsun.


peçete halkasını çocuk tokalarından yaptım.lastik kısmını attım. Altına renklere uygun boncukları çembere sarıp sonra kelebekli kısmını  sıkıştırdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)