19 Ağustos 2011 Cuma

Fular


İstediğim gibi bir fular bulamadığım için kendim yapmaya karar verdim. aldıklarımın kimi çok uzun, kimi çok kısaydı ve sırf pamuklu kumaştan değildi. boyun bölgem güneşe hassas olunca yanımda bir şey taşımak zorunda kalıyorum. 50 cm pamuklu tülbent alıp etrafını tığlayıp böyle bir şey yapmaya karar verdim.


Frenk yemişi  akdeniz bölgesinde yetişen bir bitkidir. Kaktüsağacının etli yapraklarının üzerinde oluyor. bu meyvenin  şifalı olduğu söylenir. içi çekirdekli hoş bir tatı vardır. elle toplaması çok zor çünkü ince dikenleri var.


Kudret narı anavatanın hindastan olduğu, mide, bağırsak, şeker, cilt sorunlarında şifalı olduğu söyleniyor.
Hazırlanışı:
Doğranıp bir iki gün su içinde bekletilir, acı suyu atılır.  küçük bir kavanozun içine koyulup zeytinyağı ve biraz balla karıştırılıp, sabah ve akşam yemeklerden önce bir tatlı kaşığı yenilir. bu kürü her sene yapmaya çalışırım.


Mutlu sağlıklı günler hepimize :)

1 yorum:

  1. Eline sağlık fular çok şık olmuş.Dikenli meyveyi soğutup yemeye bayılırım.Marmariste değirmen yanında bir amcam var ondan sepet sepet alıyorum gidince.Kudret narını da biz yanlış biliyormuşuz bundan sonra tarifine göre yaparım.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)