18 Şubat 2012 Cumartesi

Bayat ekmek

Sabah kahvaltı için mutfağa girip şöyle bir bakındım. Benim için kahvaltı peynir, zeytin, çok az reçel ve arada bir yumurta demek ama benim koca bebekler olunca değişik şeyler istiyorlar. Özellikle hiç iştahı olmayan oğlum :)) Mutfağa girer, menüde ne var diye sorar, ortalıkta dolaşır. Sanki ev değil lokanta. Çok seçici olduğu için evde açık menü istiyor, tabi ki o şekilde olmuyor..  Bende dünden kalan bir bayat ekmeği böyle fırınladım.

  Tarifi: Biraz peynir, büyük bir dometes, 1 yumurta, bir kaç yeşil biber, bir kaşık salça, iki kaşık yağ koyup tuz, kırmızı pul biber atıp rondodan geçirip, dilimlenmiş ekmeklerin üzerine sürüp fırına koydum. 20 dk sonra üzeri kızardıktan sonra yemeğe hazır. Çocuklar çok seviyor ve bayatlamış ekmek böylece değerlenmiş oluyor.



Mutlu hafta sonları..

11 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Sıcak sıcak güzel olmuştur. Ekmeğe fırça ile azıcık süt sürerseniz aşırı sertleşmiyor fırında, aklınızda olsun.

    YanıtlaSil
  2. Sabah kahvaltısı benim için de klasik tarzda. Çocuklar da omlet falan severler genelde. Benim kötü bir huyum var. Koncanın hep taze ekmek yemek istemesinden çok ekmek ziyan ediyorum. Bazen fırınlayıp galeta unu yapıyorum. Bazende senin gibi ekmek böreği yapıyorum. Ama yine de ziyan ediyorum işte.

    YanıtlaSil
  3. Begonvil'cim süt olayını bilmiyordum. bir daha ki sefere öyle yapayım. dediğiniz gibi böyle sertleşiyor. teşekkürler :)

    Mihriban'cım kızım benim gibi ama oğlum çok iştahlı bayatı yemek istemiyor. bende kalanları arada böyle yapıyorum.

    YanıtlaSil
  4. hülya ablacım senin hello kitligi sabahlıgını yerim ya :)) ablacım neden bilmem seviyorum ben seni elerine saglıkkkk beyaz ekmek diye birşey mi var malüm aylardır yemedim onun yerine gözleme yiyorum:))))))))9

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel ,ellerinize sağlık !Oğlan evdeyken ben de yapardım arada değişiklik olsun diye . Şimdi iki başımıza kaldık çok yemeyelim diye yapmıyorum. Size afiyet olsun !

    YanıtlaSil
  6. bu tarife çok sevindiğimi söylemeliyim, bayat ekmekleri ne yapsam diye düşünüp, duruyordum.ellerine sağlık, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Mavi'cim hislerimiz karşılıklı beni çok güldürüyorsun. Allah'ta seni hep güldürsün. beyaz ekmek yerine gözleme ha:)))

    Colette'cim evet yapınca biraz fazlaca ister istemez kaçırıyoruz. Oğluş iştahsız ya :)

    Noblesse arkadaşım bayat ekmekleri değerlendirmek açısından lezzetli bir seçim oluyor :)

    YanıtlaSil
  8. Yumurta sever ahalimiz için harika bir tarif, bende deneyeceğim, üzülerek bayatları ne yapacağını bilmeyen benim için de güzel çözüm olur.

    YanıtlaSil
  9. Bende çok seviyorum ama sadece kahvaltıda yapmıyorum, mesela akşam üzeri acıktıgımda, bayat ekmekte varsa, hemen yapıp fırına atıyorum :)

    Ellerinize saglık :)

    YanıtlaSil
  10. Derya'cım içine biraz sucuk taze nane falanda koyabilirsin. kuzuda severek yiyecektir:)

    Aslı'cım çok pratik bayat ekmekte varsa kurtarıcı diyebiliriz:)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, çok iyi fikirmiş. İlk kez görüyorum.
    Bloğunuzu çok beğendim. Güzel paylaşımlarda buluşmak üzere, sevgiler.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)