25 Şubat 2012 Cumartesi

cumartesi pazarı

Bugün Şirinyalı semtinde bulunan cumartesi pazarındaydım. Tezgahların birinde yarı Hollanda'lı olduğunu söyleyen bir bayan satış yapıyordu. Tezgahta çok ilginç şeyler vardı ama benim en çok bu kanaviçeler ilgimi çekti. Onlara hayranlıkla inceledim. İncecik etamin kumaşa işlemişler duvar panolarıymış. Panoların fiyatları 70 liradan başlıyordu ama ben onları işlesem 70'e falan satmaya kıyamam. Çok ince ipliklerle, çok renk değiştirerek yapılmış, üzerinde büyük bir emek vardı. Onları huzur evlerinde bayanların hobi ve kazanç olarak yaptıklarını söyledi. Yaşlılar bunları nasıl yapıyor dediğimde çok yaşlı olmayanlar yapıyor dedi. Yapılan bu ince işler biraz yaşlı işlerine benzemiyordu ama neysee..




Ben en çok bu panoyu sevdim. panonun bir  bu kadar da devamı var. uzundu. Kapı süsüydü sanırım çünkü şeritin başında pirinçten kapı tokmağı vardı.



Bu minik tabloda çok güzeldi. Cepten çekince çok net olmadı ama çok minik bir işlemeydi, nokta kadar...

13 yorum:

  1. işlemeler gerçekten müthiş, çok güzeller.

    YanıtlaSil
  2. Kapı süsü olarak işlenmiş olanlar muhteşem görünüyor...
    Eğer satış amacıyla yaprsam satışa koyabiliyorum, ama kendime yaptıklarımı satamıyorum hiç kullanmamış olsam bile, kıyamıyorum :)
    El emeğine değer biçmek te gerçekten zor...

    YanıtlaSil
  3. Noblesse birde yakından görecektin o incecik etamin üzerinde iplerin renk değişimi gerçekten müthişdi.

    Banu'cum çok beğendiğimi almadığıma pişman oldum. inşallah haftaya kalır. tekrar gidip almak istiyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. 4. sıradakini çok beğendim , ne kadar hoş.

    Teşekkürler , mutlu haftasonları .

    YanıtlaSil
  5. Zeynep'cim bende onu çok beğendim. çok değişikti :)

    YanıtlaSil
  6. Bugün ben de pazardaydim ve gördüm bu tezgâhı, hepsi cok güzeller...

    YanıtlaSil
  7. Belkide yanyanaydık :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. iyki çekip bizlerle paylaştın ablacımm ay ben cesaret edemiyorum öyle şeylere izin istiycem filan :))
    ama kuşş sevdası hollandalılarda da var demek ki:))
    yarın da bizim pazarımız var ama hiç böyle şeyler görmedim benn
    bu arada merakla bekliyorumm ne yapcagını ablacım:)

    YanıtlaSil
  9. Mavi'cim pazarlarda bavul ticareti yapan kadınlar oluyor. onlarda ilginç şeyler bulabiliyoruz. o yüzden pazarları seviyorum :) sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. tanıştığıma memnun oldum
    çok hoş paylaşımlar
    teşekkürler
    bana da beklerim.
    :))

    YanıtlaSil
  11. Ben de memnun oldum :) hemen geliyorum..

    YanıtlaSil
  12. hülya hanımcım çok merak ettim siz nerede yaşıyorsunuz..resimlerdeki panolar ne kadar güzel..şirinyalı demişsiniz nereye bağlı...manzara resimleride çok güzel...

    YanıtlaSil
  13. Şehnazcım Antalya'da yaşıyorum. şirinyalıda Antalya'nın bir mahallesidir. o pazar diğer pazarlardan biraz değişik oluyor. farklı şeyler bulunabiliyor. panolar çok güzeldi. sevgiler

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)