3 Şubat 2012 Cuma

Turuncu turunç

Bir kaç gündür Antalya'da bize göre aşırı bir soğuk, yanı sıra rüzgar ve güneş vardı. Afyon'dan görümcemler sömestr tatili için evlerine geldiler. Biz soğuk dedikçe onlar bize güldü. Tabi ki herkesin alıştığı bir hava var.  Kardan, buzdan sonra onlara sıcak geldi, mutlu mutlu geziyorlar. Bense evden çıkmamaya gayret ettim. Bu arada baş dönmem birkaç gündür durdu, çok mutluyum :) Boyunluk tedavisinde 3 hafta dolmak üzere, şu alışana kadar bana işkence yapan aletin işe yaramasına çok sevindim.

Bugün arada ince ince yağan yağmurla hava yumuşadı, pazarımız da vardı üşümeden gezdim. Gezerken turunçları temizleyip ipe dizen karşılıklı iki ablayı görünce hadi iki halka alıyım dedim. İzninizle resminizi de çekeyim dediğimde kabul ettiler, bizi bilgisayara mı koyacaksın dediler, evet dedim. Blogcu olduğumu mu anladılar ne :) Turunç reçeli evde yapıldığında daha güzel oluyor, çünkü hazırlarının çoğunda glikoz var yerken tadı çok keskin ve ağır oluyor.




 Karşısındaki abla da ayrı temizleyip diziyor..



Yanlarında çiçekleri de satmak için getirmişlerdi. Hadi kendimize de bir demet karanfil alalım. Alacaklarımı alıp eve döndüm. Aldığım turunçları acılığını atması için derin bir kapta suya koyup, bir hafta suyunu sürekli değiştirip, yapım aşamasını bekleyeceğim. Yapımında tekrar sizlerle paylaşırım..


Hoşçakalın, mutlu kalın ;)

11 yorum:

  1. Merhaba Hülya hanım...Öncelikle hayırlı Kandiller...Bu turunç dediğiniz portakal kabuğumu..Ben bir yerde yemiştim reçelini beğenmiştim.Kendimizde yapabilirmiyiz..

    YanıtlaSil
  2. Baş dönmenin sseni terk etmesine sevindim:))

    YanıtlaSil
  3. Mery; size de hayırlı kandiller.Turunç şekil olarak portakala benzer. acı ve ekşimsi tadı var. tek başına yenmez. kabuğu portakala göre daha etli olduğu için reçel yapmaya uygun..

    Hüznün tadı; Ben de sevinçliyim. inşallah son olmuştur.

    YanıtlaSil
  4. Antalya dan turunc kokulu bu ruzgarı bıze tasdıgın ıcın cok tsk ederım:)

    YanıtlaSil
  5. turunçları merak ediyorummmm

    YanıtlaSil
  6. Yaparken tekrar yayınlayacağım.

    YanıtlaSil
  7. Yaparken tekrar yayınlayacağım.

    YanıtlaSil
  8. Turunçların yapılışlarını da bekliyorum. Güzel bir hafta dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Hüznün tadı; bugün vakit bulunca hemen cevapladım. Çok teşekkür ederim canım :)

    çeşnici Handan; yapınca yapım aşamalarını da göstereceğim. Mutlu haftalar :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)