9 Şubat 2012 Perşembe

geleneksel tatlımız

Kızım bugün dersane gelişi tatlı krizine girmiş olacak ki eve gelince bir hevesle milli tatlımız kalbura bastıyı denemek istedi. Şöyle arada yapışına bakıp "hıhh oluyor" dedim. Bazı insanlar etliye süslüye karışmaz sadece hıh deyicisidir ya ben de öyleydim. Yaparken de yapışına baktığımda eline yakıştı. Sende evinde bayramlarda milli tatlımızı yaparsın, milli tatlı bayrağımızı taşırsın dedim. Oğluşla test ettik, onayladık, güzel yapmış. Bu işi de ona yıktım çaktırmadan :)

Ailemizde benden başka bu tatlıyı yapan yok. Ablalarım farklı tatlılar yapar bense hep bunu yaparım. Annemden aldığım bayrağı ben taşıyorum, bir geleneği devam ettirmek güzel...





8 yorum:

  1. ben de severim bu tatlıyı, kızının ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Eeee hani tarifi?
    Hülyacım gecenin ilerleyen saatinde acıktığımdan karşıma yeme,içme çıkınca midem bir eziliyor ki sorma:)
    Kızımızın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. günaydın hülya ablacım nasılsın :) dışar da kar blogun da kar inan üşüdüm ya:)
    kalbura bastıyı çok severim bi saat önce kahvaltı yaptım şuan cnm tatlı birşeyler istiyor elimi uzatıp alasım geldi ya :)) ellerine saglık bunu gelenek haline getirmek çok güzel ama ya bizde getirmek istersek tarif nerde?:))) ben bazen basit şeylerin tariflerini es geçiyorum soran oluncada utanıyorum :)))) ama sana öyle yapmak için sormadım :)) hiç yapmadım ama yediğim tarif tam bir yag bombası yaklaşık iki bardak içinde hem mısır özü yagı hemde tereyagı var buda öyle mi peki? kısaca yazarsan denemek isterim ablacım:)

    YanıtlaSil
  4. Noblesse; yapımı da kolay bir tatlı canım:)

    Yaşamın kıyısında; Nur'cum tarifi çok basit hemen kısaca yazayım.

    Tarifi:
    1 paket hüner yağ
    3 su bardağı un
    2 kaşık yoğurt
    1 yumurta
    1 adet kabartma tozu,1 adette şekerli vanilin

    Sonra şekil verilip 175 derecede pişirilir.

    Şurubu: 3 bardak şeker, 3 bardak su

    şurub sıcak, tatlı soğuk dökülür.

    YanıtlaSil
  5. Mavi'cim senin için kar yağışını hemen kaldıracağım canım yeter ki sen üşüme :) tatlının tarifini nur hanımda sordu. hemen cevap verirkken
    yazdım. basit diye önemsememiştim ama 1 paket yağ var içinde ben hamurlu tatlıları çok yemek istemem ama çocuklar çok seviyor. Melisa ve bora için deneyebilirsin .Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. güzel görünüyor elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ay bayılırım canım çekti.afiyetler olsun kızınıza ve ailenize.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Mehtap'cım sağol canım:)

    mihrimah'cım keşke yakınlarımızda olsaydın sana da ikram ederdik :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)